Sunday, September 23, 2007

Nurin Jazlin II


11 Ramadan 1428
Salam
Pada hari insan ini dikebumikan, kebanyakkan yang mengikuti perkembangannya menitiskan air mata. Lelaki atau perempuan sama, tiada beza. Semuanya sebak di dada. Aku tidak terkecuali. Menitiskan air mata mengenangkan nasib seorang insan kerdil diperlakukan sedemikian rupa.
Budak comel ini dirampas dari keluarganya tanpa belas kasihan. Insan kecil ini dipisahkan dari ibubapanya tanpa rela. Kemudian diperlakukan sedemikian pula. Kemaluannya di sumbat terung dan timun, khabarnya. Mayatnya pula disumbat kedalam sebuah beg dan ditinggalkan begitu sahaja.
Mengapa? Apa tujuannya? Untuk memuaskan nafsu seks kebinatangan? Lantas kenapa mesti dibunuh? Budak kecil ini melawan? Apalah sangat kudrat dari insan kecil ini? Adakah kuatnya hingga perlu ditamatkan nyawanya?
Jika dikatakan pembunuh Nurin Jazlin seekor binatang, binatang pun tahu yang mana lawannya. Tonton bagaimana binatang melayan anak mangsanya di katataknak. Maka apa yang lebih zalim dari binatang.... itulah pembunuh Nurin Jazlin.
Ramli AR

2 comments:

ainizakri said...

Aik.dah separuh ramdan..masih tak ada cerita ramdan selain hari pertama? tentu sibuk kan...salam buat Na n anak-anak.

Unknown said...

Salam 'Aidil Fitri kpd Tuan sekeluarga dari bakaq a.k.a. ~penarik beca a.k.a. sang kutu sekeluarga.. من العائدين والفائزين